YouTuber хоче проїхати по стелі тунелю на автомобілі в стилі F1

Автогонщик Скотт Менселл повністю відданий цій справі, вже вклавши в неї сотні тисяч доларів.

Вже давно відомо, що боліди Формули-1 та подібні транспортні засоби генерують таку велику аеродинамічну притискну силу, що теоретично на них можна їздити по стелі. Незважаючи на це, на практиці це вважалося майже неможливим. Однак YouTube-канал Driver61 вважає, що це можливо.

Скотт Менселл, гонщик, який планує здійснити цей подвиг, уже вклав у проект сотні тисяч доларів. Втім, до його реалізації залишається ще багато перешкод.

Концепція керування перевернутим автомобілем може здатися надуманою, але технічно вона проста. Автомобіль повинен створювати притискну силу, що перевищує його вагу. Наприклад, сучасні автомобілі F1 важать близько 798 кг і можуть створювати притискну силу близько 4 000 кг. Оскільки притискна сила боліда F1 приблизно в п’ять разів перевищує його масу, то теоретично він може «чіплятися» за стелю тунелю.

Однак створення достатньої притискної сили — це найлегша частина; майже всі інші аспекти цієї справи є надзвичайно складними, тому болід Формули-1 не є ідеальним транспортним засобом для цього.

З практичної точки зору, боліди Формули-1 потребують високих швидкостей для створення притискної сили. Для цього потрібен дуже довгий і міцний тунель, що нереально. В результаті Менселл обрав інший автомобіль: Empire Wraith.

Empire Wraith — це гоночний автомобіль з відкритими колесами, розроблений Віллемом Тоетом, колишнім керівником відділу аеродинаміки команди Ferrari F1. На відміну від болідів Формули-1, Wraith краще пристосований для крутих, висотних підйомів на пагорби, що робить його більш придатним для проекту. Після деяких модифікацій Тоет розробив кузов, який створює понад 622 кг притискної сили, що більш ніж удвічі перевищує вагу автомобіля, яка становить 311 кг.

Ще однією проблемою для Менселла став пошук відповідного тунелю. Традиційні тунелі не призначені для подібних експериментів і мають різні перешкоди — освітлення, покажчики тощо. Тому він будує напівтунель, щоб забезпечити більш плавний підйом на стелю, не порушуючи аеродинаміку автомобіля. Це також полегшує зйомку трюку.

Залишається ще одна проблема — забезпечити роботу двигуна в перевернутому стані. Менселл має намір утримувати автомобіль у такому положенні протягом п’яти секунд, що створює проблеми для руху рідин у двигуні. Хоча він поки що не розкриває свого рішення, можливо, буде використана електрична силова установка з невеликим акумулятором.

Нам не терпиться побачити, як реалізовуватиметься цей амбітний проєкт.