За п’ять років вартість української ГТС, за оцінкою "Нафтогазу", впала із $25 млрд до $120 млн. У 200 з гаком разів

Ефективні менеджери «Нафтогазу» святкують чергову перемогу. Шведський суд відхилив апеляцію «Газпрому» на рішення Стокгольмського арбітражу. І зобов’язав «Газпром» виплатити «Нафтогазу» судові витрати – €1 млн і 1,65 млн грн.

І поки Вітренко бадьоро звітує про перемогу, непомітно із-за рогу, як зазвичай, підкралася «зрада».

Отже, «Нафтогаз», який у процесі анбандлінгу має втратити контроль над трубою, офіційно оцінив вартість української ГТС. Це 3,209 млрд грн. Приблизно $120 млн.

Рівно рік тому голова НАК «Нафтогаз» Андрій Коболєв оцінював вартість ГТС дорожче в 100 з гаком разів – у $14 млрд.

«Вартість української ГТС становить приблизно $14 млрд. Будь-який керівник компанії, у якому б форматі її було засновано, має забезпечити державі дохідність на цей капітал відповідно до тієї вартості, яку встановлює регулятор. Незалежно від формату, треба знайти такий механізм, який цей дохід державі забезпечить», – заявляв Коболєв 19 листопада 2018 року під час нафтогазового інвестиційного форуму.

Ще на пів року раніше – 19 квітня 2018 року – «Нафтогаз» на підставі звіту Ernst & Young оцінила ГТС разом з іншими активами «Укртрансгазу» в 327,921 млрд грн. Це за тодішнім курсом трохи більше ніж $12,5 млрд.

А 23 липня 2014 року той самий Андрій Коболєв хотів за ГТС ще більше.

«Оцінка всієї української ГТС коливається в межах $25–35 млрд. Великий розрив, оскільки в таких оцінках є питання – скільки цей актив заробляє? Саме це питання визначатиме, до якої межі – верхньої або нижньої – буде ближчою остаточна цифра», – заявляв він тоді.

За п’ять років вартість труби, за оцінкою самого ж «Нафтогазу», впала із $25 млрд до $120 млн. У 200 з гаком разів. Із такими ефективними менеджерами, боюся, скоро ГТС за ціною металобрухту на вагу будуть віддавати.

Джерело: Полуев-live / Telegram

Опубліковано з особистого дозволу автора